آراد برندینگ
خانه / شیشه / در چه مکان هایی از شیشه لمینیت استفاده می شود؟

در چه مکان هایی از شیشه لمینیت استفاده می شود؟

از شیشه لمینیت در مکان هایی که استحکام و مقاومت در برابر حرارت و همچنین ایمنی مورد اهمیت باشد، استفاده می شود. برای مقابله با خرد شدن شیشه، از قطعات بزرگ این شیشه ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که در جلوی ماشین از شیشه لمینت استفاده می شود زیرا در هنگام ضربه نمی شکند.

استفاده از شیشه های مقاوم و نشکن زمانی اهمیت پیدا می کند که مقاومت مکانیکی و ایمنی مطرح است. به همین دلیل در عقب خودرو از شیشه های لمینیت استفاده می کنند تا در هنگام خرد شدن به کسی صدمه نزند و در قسمت جلو از شیشه لمینت استفاده می کنند تا از خرد شدن جلوگیری شود.

شیشه لمینیت

در ساختمان سازی از شیشه لمینیت در مکان هایی استفاده می شود که احتمال آسیب رساندن به انسان ها وجود داشته باشد. شیشه لمینیت برای سازه های بدون قاب مانند در ورودی و یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد، قابل استفاده است. از آن جایی که شیشه های لمینیت مقاوم در برابر حرارت هستند از آن ها می توان به عنوان شیشه بخاری، شیشه اجاق گاز، درب شیشه ای هود، درب فر، سینک های شیشه ای و… استفاده نمود.

شیشه های لمینیت برای درب حمام و سونا هم کاربرد دارند. ضد خش بودن، شفافیت شیشه و قابلیت عبور نور از مزیت هایی است که باعث می شود از این نوع شیشه ها درنمای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده شود

کاربرد این شیشه های نشکن در اتاق عمل و همچنین آزمایشگاه کاملا ضروری است و به همین خاطر از شیشه لمینیت در تمام فضا های درمانی می توان استفاده نمود. شیشه لمینیت در ساخت نرده شیشه ای، شیشه راه پله، شیشه پله فرار، شیشه جان پناه، شیشه دور دوشی حمام، تراس شیشه ای، بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، کف پله شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، ویترین مغازه ها، بانک ها و فروشگاه ها و… استفاده می شود.

تفاوت شیشه لمینیت با شیشه معمولی

مهم ترین اختلاف و وجه تمایز شیشه لمینیت و شیشه های معمولی، استحکام بالاتر و امنیت قابل ملاحظه ای لمینیت می باشد. چراکه با فرایند عملیات حرارتی که روی شیشه انجام شده است، منجر به تولید شیشه مقاوم تر که با داشتن تمام فواید و مزایای شیشه و عاری از نقص و معایب شده است. به عبارت دقیق تر، با این که ممکن است در ظاهر، این دو نوع شیشه کاملا شبیه به هم به نظر برسند، اما شیشه لمینیت با ضخامت یکسان تا ۱۰ برابر شیشه های معمولی مقاومت دارد و در برابر ضربه و فشار، مقاومتی بسیار بیش تر از خود نشان می دهد.

نکته مهم و قابل توجه دیگر که می توان به آن اشاره کرد، امنیت شیشه های لمینیت می باشد که در اثر ضربه و فشار مقاومند و در صورتی که فشار روی ضربه ی وارد شده بسیار شدید باشد و منجر به شکستن شیشه لمینیت شود، به صورت ذراتی بسیار ریز و غیر برنده در می آیند؛ در حالی که شیشه های معمولی به قطعات بزرگ و بسیار تیز و برنده در می آیند. امتیاز دیگر شیشه لمینیت نسبت به شیشه معمولی در این است که می توانند در حدود سه برابر بیش تر از شیشه های معمولی تغییرات گرمایی انتقال اشعه مضر UV ممانعت و مقاومت می کند.

کاربرد شیشه لمینیت :

  • شیشه مغازه ها و فروشگاه ها، بانک ها،…
  • نرده و حفاظ شیشه ای با هندریل شیشه ای
  • شیشه دود بند راه پله ها
  • شیشه حمام، شیشه دور دوشی
  • پارتیشن شیشه ای و جدا ساز شیشه ای
  • شیشه تراس یا بالکن

ضخامت شیشه لمینیت

شیشه لمینیت از ضخامت ۴ میلی متر الی ۲۰ میلی متر متغیر می باشد. بیشترین ضخامت مورد استفاده از شیشه لمینیت بین ۸ تا ۱۰ میل می باشد. شیشه لمینیتی که ضخامت بالاتری دارد، مناسب برای مکان هایی با حرارت بالا مانند شومینه، بخاری و دیگ های بخار و شیشه لمینیت هایی که ضخامت کمتری دارند برای شیشه بالکن، شیشه پارتیشن، درب اتوماتیک و… می باشد. ضخامت شیشه لمینیت همانند شیشه معمولی می باشد و تفاوت عمده ای که بین شیشه معمولی و شیشه لمینیت وجود دارد، مقاومت و ایمنی بالای شیشه لمینیت نسبت به شیشه معمولی می باشد.

شیشه لمینیت معمولا در جایی استفاده می گردد که مقاومت در برابر حرارت و یا ایمنی شیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. شیشه نشکن در صنعت خودرو سازی نیز کاربرد فراوانی داشته و عموما برای جلوگیری از خرد شدن شیشه به قطعات بزرگ در طرفین و عقب خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در بسیاری از ادارات مدرن برای جداسازی فضا ها از شیشه لمینیت استفاده می گردد چراکه در این ادارات لازم است که فضا ها به سهولت دیده شوند.

لازم به ذکر است که استفاده از شیشه معمولی در ادارات کاری بسیار خطرناک بوده و در صورت شکست خطرات جانی فراوانی به همراه خواهد داشت. با این همه در حال حاضر شیشه نشکن تا حد بسیار زیادی این خطر را بر طرف نموده و در صورت شکست به قطعات بسیار ریزی تبدیل می گردد که خطر جانی ندارد. امروزه شیشه لمینیت در صنعت ساخت اهمیت فراوانی پیدا نموده و برای سازه های بدون قاب همانند درب ورودی یا هر مکانی که احتمال وارد شدن صدمه به انسان مطرح باشد، قابل استفاده خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  09123678286 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آراد برندینگ
باز کردن چت
سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟